Klantenservice – Veelgestelde vragen

Het komt relatief weinig voor dat u te maken krijgt met schade aan uw auto of bedrijfswagen. Daarom kan het zijn dat u vragen heeft over hoe schadeherstel in zijn werk gaat. Wij zetten hier de antwoorden op veelgestelde vragen op een rij voor u.

Algemeen

Ik heb schade aan mijn auto, wat moet ik doen?
Zorg eerst voor uzelf, zeker wanneer u letsel heeft opgelopen. Uw auto komt daarna. Wanneer uw auto te beschadigd is om in te rijden, kunt u contact opnemen met ASN Munsterhuis. Zij zullen u tijdens kantooruren verder adviseren wat te doen.

Hoe moet ik mijn schade melden?
Neem contact op met ASN Munsterhuis of met 1 van onze vestigingen. Zij zullen indien nodig samen met u de melding verzorgen bij uw verzekeringsmaatschappij.

Waar kan ik ASN Munsterhuis vinden?
Wij zijn gevestigd in Enschede aan de Parkweg 145. Maar u kunt ook bij al onze werkplaatsen terecht met uw autoschades. Wij ontzorgen u direct en handelen uw schade op de juiste manier af.

Ik heb geen schadeformulier, wat nu?
Dit formulier kunt u opvragen bij uw verzekeringsmaatschappij. U kunt ook een exemplaar ophalen bij één van onze Munsterhuis-vestigingen.

Wat zijn jullie openingstijden?
Onze schadereceptie is van maandag tot en met vrijdag geopend van 7:30 uur tot 17:30 uur.

Schadeherstel

Wat is Fast en Zeker?
Fast & Zeker is een concept van ASN Munsterhuis met als doel dat uw auto binnen 5 werkdagen gerepareerd is (afhankelijk van het soort schade).

Wat is Quick Repair?
Quick Repair is een goedkoper alternatief van kleine schadereparaties (kleine deukjes, steenslag, ruitreparaties en herstel van bekleding). Met onze speciale Quick Repair bus kunnen we ook bij (onze) bedrijven op locatie kleine schade reparaties verrichten.

Krijg ik vervangend vervoer tijdens de reparatie?
Afhankelijk van uw verzekering kunt u gebruikmaken van vervangend vervoer. Repareert u uw auto via Fast & Zeker, dan mag u tijdens de schadeherstelduur gratis in een Renault Twingo van Munsterhuis rijden. Voor een grotere auto betaalt u dan een meerprijs.

Garanties en Bepalingen

Welke kwaliteitsgaranties geeft ASN Munsterhuis?
Wij zijn aangesloten bij de Bovag (Branche organisatie voor schadebedrijven) en hanteren voor haar diensten en producten de algemene Bovag voorwaarden.

Wat is de Bovag garantie?
Voor meer informatie over Bovag en de voorwaarden verwijzen we u graag door naar de website van Bovag.

Vergoedt mijn verzekering een reparatie bij ASN Munsterhuis?
Wij repareren schades voor de meeste verzekeringsmaatschappijen. Wij kunnen voor u contact opnemen met uw verzekering om deze zaken verder af te stemmen.

Kan/mag ik bij nader inzien de schade alsnog claimen bij mijn verzekeringsmaatschappij?
Nee, als u kiest voor schadeherstel voor eigen rekening, dan kunt u niet alsnog kiezen om de schade te claimen via de verzekeringsmaatschappij.